داشتن یک سری مهارت های ابتدایی به شما کمک می‌کند که بهره‌وری خود را بالا ببرید و همچنین از داده‌های ارزشمند خود در برابر خرابی یا هکرها محافظت کنید.

برای اینکه از لحاظ تکنولوژی باسواد شوید نیازی نیست که در رشته‌ی علوم کامپیوتر تحصیل کرده باشید. هر کارمندی صرف نظر از موقعیتی که دارد، باید با یک سری مهارت های خاص آشنایی داشته باشد تا بتواند به شکلی کاربردی از تکنولوژی استفاده کند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی به معرفی چهار مورد از آن‌ها می‌پردازیم. این مهارت ها برای افرادی که به آن‌ها آشنایی دارند بدیهی به نظر می‌رسند؛ اما کمبود آن‌ها میزان بهره‌وری را به شدت پایین می‌آورد و باعث عقب ماندن شخص از همکارانش می‌شود. از تکنولوژی و کامپیوترها ترس نداشته باشید و نهایت تلاش را برای بهبود خود انجام دهید.

۱- استفاده‌ی پیشرفته از موتورهای جستجو

همه می‌دانند که چگونه باید از موتورهای جستجو استفاده کنند و منظور ما هم تایپ کردن یک سری کلمات در کادر جستجوی سایت گوگل نیست. منظور از استفاده‌ی پیشرفته از موتورهای جستجو این است که از علامت‌های نقل قول یا عملگرهای منطقی مانند AND، OR و NOT استفاده کنید. جستجوی حرفه‌ای با حذف نتایج غیر دلخواه از جستجو، کمک می‌کند که در زمان خود صرفه‌جویی کنید. همچنین در میان جواب‌های نمایش داده‌شده باید قادر باشید که منبع خوب و قابل‌اعتماد را از منبع نامناسب تشخیص دهید.

۲- بکاپ گرفتن از داده‌ها

خراب شدن کامپیوتر، دزدیده شدن آن یا هر مورد ناخوشایند دیگری ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد. بنابراین همیشه توصیه می‌شود که از فایل‌ها، عکس‌ها یا سندهای مهم خود یک نسخه‌ی پشتیبان یا بکاپ تهیه کنید. سیستم‌های ابری مانند Dropbox یا Box برای تهیه‌ی بکاپ مناسب هستند و مانع از از بین رفتن داده‌ها می‌شوند. روش‌های سنتی مانند ذخیره‌ی اطلاعات روی هارد درایو، از جمله دیگر راه‌های انجام این کار هستند. همچنین ابزارهای دیگری در ویندوز و Apple’s Time Machine در مک وجود دارند که به شما در انجام این کار کمک می‌کنند. با استفاده از این ابزارها به همراه یک هارددیسک، می‌توانید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

۳- نصب برنامه‌ی آنتی ویروس

برای محافظت از داده‌ها باید از کامپیوتر خود در برابر حمله‌های خارجی محافظت کنید. دنیا با سرعت زیادی در حال دیجیتال شدن است و این موضوع محافظت از حریم خصوصی را پیچیده‌تر می‌کند. به همین دلیل همه باید برای حفاظت از اطلاعاتشان، یک برنامه‌ی آنتی‌ویروس روی سیستم خود نصب کنند. این موضوع در مورد گشت زدن در دنیای اینترنت نیز صادق است. مخصوصا هنگام خرید آنلاین توجه کنید که آیا سایت قابل اطمینان است و از اتصال ایمن (SSL) استفاده می‌کند یا خیر.

۴- به محیط کار خود از هر جایی دسترسی داشته باشید

از مسئول IT شرکت بخواهید که یک شبکه‌ی مجازی برای کارمندان شرکت راه‌اندازی کند. از این طریق افراد می‌توانند در هر زمان و موقعیتی به سیستم متصل شوند. این کار در زمان آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند و اجازه می‌دهد که بعضی روزها کار خود را از منزل انجام دهند.

منبع: زومیت

برچسب گذاری شده در:

, ,

درباره نویسنده

سامان

فارغ التحصیل کارشناسی نرم افزار، علاقه مند به برنامه نویسی، طراحی وب، تکنولوژی های نوین، یادگیری و فیلم

مشاهده تمام مقالات