همچنان که مایکروسافت و تیم Cortana در حال توسعه و ترقی این منشی مجازی فوق العاده باهوش در سیستم عامل موبایل ویندوز فون هستند، می‌بینیم ‌هر چند وقت یک بار، امکانات جدید به این منشی اضافه می‌شود. یکی از این امکانات که تازگی به Cortana افزوده شده‌ و بسیار از سوی کاربران مورد توجه واقع شده، ‌Definition است که معنای واژه‌ها را برای شما از لغت‌نامه Oxford نمایش می‌دهد!

منشی مجازی شرکت مایکروسافت یعنی Cortana تا پیش از این نیز بسیاری را انگشت به دهان کرده بود. این منشی فوق‌العاده باهوش با امکانات خوب خود به تدریج به بهترین منشی مجازی در رقابت با Siri در iOS و Google Now در اندروید تبدیل شده است.

در آخرین بروزرسانی که از سوی شرکت مایکروسافت و تیم Cortana به این منشی مجازی اضافه شده، ‌قابلیت یافتن معانی واژه‌ها و ارائه تعاریف آن‌ها به کاربر تنها با سؤال فراهم شده است. این واژه‌ها به کمک موتور جستجو‌ Bing و لغت‌نامه Oxford برای کاربر معنا می‌شوند‌.

برای استفاده از این قابلیت، تنها کافی است Cortana را اجرا کنید و سپس معنای واژه‌ها را با استفاده از دو دستور زیر از وی بخواهید؛

What Does ….. Means
و یا
What is the meaning of …….

در این صورت منشی مجازی هوشمند شما به دنبال معنای این واژه گشته و با یک پیغام مبنی بر I‌ ve found the meaning of …… معنی واژه مورد نظر را برای شما به همراه سایر تعاریف و کاربردهای آن استخراج شده از دیکشنری Oxford نمایش می‌دهد.

cortana

همچنین در صفحه‌ای که معنی واژه برای شما نمایش داده می‌شود، یک لینک با نام See More وجود دارد که صفحات مربوط به این واژه را از وب‌سایت Oxford برای شما نمایش می‌دهد. البته برخی ‌واژه‌ها در این لینک مستقیم‌ از لغت‌نامه Bing برای شما نمایش داده می‌شوند.

cortana-1
قطعا این امکان و قابلیت برای زبان‌آموزان در زبان انگلیسی بسیار کاربردی خواهد بود و Cortana با این قابلیت خود آن‌ها را از نصب هر گونه نرم‌افزار در این خصوص همچون واژه‌نامه‌ها بی‌نیاز می‌سازد. البته تاکنون این قابلیت برای زبان انگلیسی تدوین شده ‌که قرار است در آینده زبان‌های دیگر نیز به آن افزوده شود.

درباره نویسنده

سامان

فارغ التحصیل کارشناسی نرم افزار، علاقه مند به برنامه نویسی، طراحی وب، تکنولوژی های نوین، یادگیری و فیلم

مشاهده تمام مقالات