یک فرد معمولی را با یک فرد موفق مقایسه کنید، خواهید دید که فرد موفق دانش بیشتری برای رسیدن به موقعیت فعلی خود داشته است. اگرچه زمان زیادی برای یادگیری مهارت‌های جدید وجود دارد، شما می‌توانید این یادگیری‌ها را سرعت ببخشید. چه بخواهید زبان جدید بیاموزید یا چگونگی شروع یک کسب‌وکار را فرابگیرید، یادگیری سریع‌تر قدرت بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این‌جا ۴ روش قدرتمند برای یادگیری سریع‌تر آورده شده است:

۱- روش یادگیری بر زمان یادگیری غالب است.

در یادگیری موضوعی جدید، روش یادگیری همیشه به ساعاتی که شما صرف آن موضوع می‌کنید غالب است. این موضوع بدین معنی نیست که زمان مهم نیست، اما باید روشی را انتخاب کنید که بهترین نتیجه را به شما می‌دهد. به عنوان مثال، دو فردی را در نظر می‌گیریم که قصد دارند از بوستون به نیویورک رانندگی کنند. مهم نیست شخص اول چقدر ماهر و باتجربه باشد، اگر او با یک کامیون رانندگی کند و شخص دوم یک ماشین فِراری داشته باشد، راننده اول شکست خواهد خورد.

روش شما وسیله نقلیه‌ای است که شما را به آنجایی که قصدش را دارید می‌رساند. در یادگیری هر موضوع، روش‌ها و متخصصان بسیاری وجود دارند که می‌توانید از آنها پیروی کنید. این موضوع بدین معنی‌ست که شما باید زمان زیادی را صرف کنید که بدانید از چه کسی یاد بگیرید، آنان چه اعتباراتی دارند و چگونه با مدل یادگیری شما هماهنگی دارند.

۲- قانون ۸۰/۲۰ را در نظر بگیرید.

حتما در مورد قانون پارتو شنیده‌اید. این مفهوم توسط یک اقتصاددان ایتالیایی، به نام ویلفردو پارتو ایجاد شد. این قانون بیان می‌کند ۸۰ درصد از خروجی‌های شما، تنها از ۲۰ درصد ورودی‌هایتان نتیجه می‌شوند.

اگرچه نسبت دقیق در هر شرایطی متفاوت است، شما در می‌یابید که:

  • ۲۰ درصد افراد در زندگی شما منجر به ۸۰ درصد شادمانی شما می‌شوند.
  • ۲۰ درصد از مشتریانتان، باعث ۸۰ درصد فروش‌تان هستند.
  • ۲۰ درصد از شیوه‌های یادگیری شما، منجر به ۸۰ درصد نتیجه‌گیری‌تان می‌شوند.

در یادگیری، چیزهای زیادی است که شما نمی‌دانید، به همین دلیل سرک کشیدن به هر جایی آسان به نظر می‌آید. این کار تنها منجر به اتلاف وقت می‌شود. آنچه نیاز دارید تمرکز بر یک یا دو مورد از احتیاجات برای آن‌چه می‌خواهید به دست آورید و تکرار آن موارد است.

به عنوان مثال اگر مشغول یادگیری زبان اسپانیایی برای سفر به آنجا هستید، به جای یادگیری نوشتن و خواندن باید بیاموزید چگونه اسپانیایی صحبت کنید. یا به جای راضی کردن مشتری که در ماه ۴۰ دلار به شما می‌پردازد، باید ده برابر ارزش را بر فردی بگذارید که در ماه ۱۰۰۰ دلار به شما پرداخت می‌کند.

۳- به واسطه انجام دادن، یاد بگیرید.

بر اساس تحقیقات انسان‌ها این گونه اطلاعات را حفظ می‌کنند:

  • ۵ درصد از سخنرانی یاد می‌گیرند.
  • ۱۰ درصد از مطالعه کردن یاد می‌گیرند.
  • ۲۰ درصد از طریق دیداری-شنیداری می‌آموزند.
  • ۳۰ درصد از طریق نمایش فرامی‌گیرند.
  • ۵۰ درصد از شرکت در گروه‌های مباحثه یاد می‌گیرند.
  • ۷۵ درصد از تمرین دانسته‌ها فرا می‌گیرند.
  • ۹۰ درصد از کاربرد سریع یاد می‌گیرند.

به یاد بیاورید چگونه یاد گرفتید بسکتبال بازی کنید، دوچرخه برانید و یا شنا کنید. به جای تماشای فیلم‌های آموزشی یا خواندن متن برای چگونگی انجام کاری، برای یادگیری سریعتر، عمل کنید و با اشتباه کردن تجربه کسب کنید.

۴- در جست‌وجوی یک مربی باشید.

از کسب‌وکارهای بسیار بزرگ گرفته تا ورزشکاران حرفه‌ای، افرادی که بالاترین عملکرد خود را نشان می‌دهند در یک چیز مشترک هستند. همگی مربی دارند.

به گفته نویسنده پر فروش، سث گودین، پنج دلیل برای ترک کردن کاری که انجام می‌دهید وجود داد:

  1. با کمبود وقت مواجه شوید (و رها کنید)
  2. با کمبود پول مواجه شوید (و رها کنید)
  3. بهراسید (و رها کنید)
  4. در مورد کاری که انجام می‌دهید جدی نباشید ( و رها کنید)
  5. علاقه خود را از دست بدهید (و رها کنید)

داشتن مربی به شما این امکان را می‌دهد که نقاط مخفی را که قبلا قادر به دیدنش نبودید ببینید، و در طول زمان دشواری که مشغول یادگیری چیزی جدید هستید شما را یاری می‌رساند.

لازم نیست سالانه هزینه زیادی برای داشتن یک مربی صرف کنید. نکته مهم آن است که در این مسیر تنها نباشید. بهره‌گیری از کسی که در برابر وی جوابگو باشید باعث پیشرفت بیشتر شما نسبت به زمانی می‌شود که کاری را به تنهایی انجام می‌دهید.

چه روش‌هایی به شما برای یادگیری سریعتر کمک می‌کند؟ نظرات خود را با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع: پونیشا

برچسب گذاری شده در:

,

درباره نویسنده

سامان

فارغ التحصیل کارشناسی نرم افزار، علاقه مند به برنامه نویسی، طراحی وب، تکنولوژی های نوین، یادگیری و فیلم

مشاهده تمام مقالات