در این مطلب به سراغ ۵ فاکتوری می‌رویم که می‌توانند در نهایت منجر به دریافت ارتقای شغلی شوند.

مسلما همه ما می‌خواهیم در محلی که کار می‌کنیم، ارتقای شغلی داشته باشیم اما همانطور که می‌دانید، همه نمی‌توانیم به این هدف دست یابیم. با این حال عواملی وجود دارند که شانس‌‌تان برای تجربه ارتقا شغلی را افزایش می‌دهند و ما می‌خواهیم آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

با ارتقای شغلی در موقعیت بهتری قرار می‌گیریم و البته درآمدمان هم بیشتر می‌شود؛ بنابراین در این زمینه با رقابت زیادی روبه‌رو هستیم.

راهکارهای ارتقای شغلی

اگر می‌خواهید ارتقای شغلی بگیرید، تا پایان همراه ما باشید تا عوامل و شاخص های موثر در این زمینه را با هم مرور کنیم.

۱. با شرایط جدید، سازگاری بالایی داشته باشید

ارزش سازگاری با محیط‌های تازه، مرتبا در حال افزایش است. انعطاف‌پذیری و توانایی مدیریت تغییرات، حالا بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد. فرسایش ناشی از سازگاری، پشت سر ماست. وقتی مدیران به دنبال ارتقا باشند، دنبال کارمندانی نمی‌گردند که مرتبا همان مشکلات موجود را یادآوری کنند. باور کنید مدیران اکثر مشکلات را می‌دانند؛ بنابراین رهبران به دنبال ارائه راه‌حل هستند. رهبران، مسیرهای رشد را پیدا می‌کنند و آن‌ها را محقق می‌سازند.

۲. ابتکار عمل را به دست بگیرید

استفاده از فرصت‌های توسعه شغلی، انگیزه یادگیری و رشد مهارت‌های شخصی شما را نشان می‌دهد. اگر شرکت شما، توسعه حرفه‌ای، آموزش‌های رهبری و فرصت‌های رشد را از طریق فناوری منابع انسانی در تمامی طول روزهای هفته ارائه می‌دهد، به شما در حال لطف است. قدرش را بدانید. این دسترسی مستقیم به آموزش و ارتقای مهارت‌های شغلی باعث می‌شود تا بتوانید در جایی که هستید، موفق شوید و توانایی‌هایی که برای آینده نیاز دارید را توسعه دهید. شما باید ورودی‌های ذهن خودتان را کنترل کرده و اهداف خود را از طریق نرم‌افزارهای فنی مرتبط پیگیری کنید تا شانس‌تان برای ارتقای شغلی را افزایش دهید.

۳. ارتباطی سازنده با مدیران شرکت برقرار کنید

راه دیگر افزودن ارزش در محیط کار و تجربه ارتقای شغلی، ایجاد رابطه با تصمیم‌گیرندگان کلان سازمان است. کارمندان باید خود را در معرض دید رهبران خود قرار دهند تا ارزش‌هایشان بیشتر دیده شود. مدیران خوب، این فرایند را عموما مورد تشویق قرار می‌دهند. وقتی تیم کاری به لطف توانایی منابع انسانی کارآمدتر باشد، روی روابط تمرکز بیشتری می‌کند. به زبان ساده، هیچ جایگزینی برای بخش نیروی انسانی در یک شرکت وجود ندارد. هوشمندانه‌تر کار کنید و بر منابعی تکیه کنید که وظایف روزانه‌تان را ساده‌تر می‌کنند تا زمان و فرصت بیشتری برای ارتباط با رهبران در اختیار شما قرار گیرد.

همانطور که برای ایجاد روابطی عمیق‌تر در محیط کار تلاش می‌کنید، از آن سو به دنبال افرادی هم باشید که شما را به چالش می‌کشند. برای ارتباط با این افراد هم کوشش کنید. وقتی حرف کار به میان می‌آید، همکاران از افرادی که آن‌ها را می‌شناسند و به کارشان اعتماد دارند، دفاع می‌کنند.

۴. همیشه چیزی بیشتر از نیاز برای ارائه داشته باشید

در طول زندگی کاری، اخلاق حرفه‌ای باعث می‌شود فرصت‌های بسیاری برایتان به وجود بیاید. صنایع تغییر می‌کنند و مواردی که در ابتدا جدید به نظر می‌رسند، عادی می‌شوند اما توانایی ارزیابی چشم‌انداز کسب و کار و ارائه ارزش‌های تازه، همیشه حیاتی به نظر می‌رسند. مدیران به دنبال رهبرانی در آینده هستند که برای چالش‌های امروزی آماده باشند و به ورود به چالش‌های بیشتر تمایل داشته باشند تا نشان دهند مستعد مدیریت یک مسیر هستند.

طبق یک گزارش معتبر ۸۰ درصد مدیران گفته‌اند که که تقویت رهبری سازمانی، برای آن‌ها در اولویت بالایی قرار دارد. کسانی که امیدوارند نقش و سهم خود را در سازمان افزایش دهند و ارتقای شغلی را تجربه کنند، باید راه‌هایی برای ساده‌تر کردن زندگی اعضای تیم خود پیدا کنند و چیزی بیشتر از آنچه نیاز است، ارائه دهند.

۵. به دریافت بازخورد کارتان اشتیاق نشان دهید

حتما برای شما خیلی راحت‌تر به نظر می‌رسد که در ابتدای کار، سرتان را پایین بیندازید و فقط مسئولیتی که از شما انتظار می‌رود را انجام دهید. اما متفکران استراتژیست، پیشرفت خود را در دو بازه کوتاه‌مدت و بلندمدت جستجو می‌کنند. آن‌ها متوجه کمبودهای مهارتی خود می‌شوند و برای پرکردن آن‌ها تلاش می‌کنند. آن‌ها با استفاده از ابزارهای دیجیتالی مانند سیستم‌های مدیریت یادگیری و نرم‌افزار مدیریت عملکرد، به دنبال فرصت‌های یادگیری هستند تا توانایی‌های شغلی‌شان را براساس برنامه زمانی خود، رشد دهند.

آن‌ها برای بهبود کار خود، مشتاقانه منتظر شنیدن بازخورد فعالیت‌شان هستند و آن را با روی باز می‌پذیرند. شرکت‌هایی که خدماتی مثل نظرسنجی و بستر ارائه و دریافت بازخورد را ارائه می‌دهند، کارمندان را با دادن درک روشنی از مسیر خود برای موفقیت به پیش می‌برند. آن بخش از اعضای تیم که با رشد فکری، آغوش خود را برای پذیرش نقد و نظرات باز کرده‌اند، به شکل محسوسی از دیگران متمایز هستند.

در نهایت آن دسته از افراد که سازگاری بالایی دارند، روابط خود را تقویت می‌کنند، همیشه فکر آینده را در سر می‌پرورانند و مرتب به راه‌حلی خلاقانه برای حل مشکلات فکر می‌کنند، مدیران پیش‌روی سازمان‌ها هستند. بنابراین با راهکارهای گفته شده می‌توانید امید بیشتری به ارتقای شغلی داشته باشید.

منبع: دیجیاتو

برچسب گذاری شده در:

, ,

درباره نویسنده

سامان

فارغ التحصیل کارشناسی نرم افزار، علاقه مند به برنامه نویسی، طراحی وب، تکنولوژی های نوین، یادگیری و فیلم

مشاهده تمام مقالات