گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، ابزار تحلیلگر شرکت گوگل است که در بین کاربران ایرانی به نامهای گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکز هم شناخته میشود (بله! این فارسیزبانان دوستداشتنی!).
SEO
در این مطلب قرار است نصب و راه اندازی سرویس گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) را، که در بین ایرانیها به نامهای گوگل آنالیز و گوگل آنالیتیک هم شناخته میشود، آموزش بدهیم. توجه فرمایید که آموزش ارائه شده مربوط به جدیدترین روش نصب گوگل آنالیتیکس، یعنی استفاده از گوگل تگ منیجر (Google Tag Managerr) است که توسط خود گوگل پیشنهاد میشود و به شما…
همانطور که میدانیم یکی از مواردی که میتواند در بهبود سئوی ما تاثیر داشته باشد، “ساختار سایت” است. ساختار و معماری یک سایت میتواند در خیلی از بخشهای مختلف سئو تاثیر گذار باشد. زمانی که شما میخواهید ساختار یک سایت را بهبود ببخشید و قبل از طراحی، ساختار آن و روابط بین صفحات را مشخص کنید، می توان گفت این خودش زیربنای…
نرخ پرش یعنی چه؟ نرخ پرش یعنی درصد بازدیدهای تکصفحهای یا بازدیدهایی که در آن بازدیدکننده سایت را از همان نقطهی ورود (صفحهی فرود) ترک کرده است. پس هر چه نرخ پرش کمتر باشد بهتر است، چون یعنی بازدیدکنندهها از نقطهی ورود روی لینکهای دیگری کلیک کردهاند و محتوای دیگری هم در سایت دیدهاند، یا اکشن مورد نظر شما را انجام…