پوسته قبلی وردپرس تان از تصاویر شاخص پشتیبانی می کرده و برای هر مطلب چندین تصویر شاخص در ابعاد مختلف ایجاد می کرده اما شما آن پوسته را تعویض کرده اید و از پوسته دیگری استفاده می کنید که هیچ تصویر شاخصی ندارد اکنون می توانید با حذف تصاویر شاخص قالب وردپرس wordpress thumbnail موجود در هاست سایت تان حجم اضافی هاست میزبانی سایت تان را کم کنید، همینطور که می دانید با تعویض قالب وردپرس تصاویری که به عنوان تصویر شاخص ایجاد شده اند حذف نمی شوند این تصاویر در هاست میزبانی سایت مان باقی می مانند اگر در طراحی قالب وردپرس قبلی تان از تعداد زیادی تصویر شاخص استفاده شده بوده مثلا در تب ها، ستونهای کناری، مطالب مرتبط و … از ابعاد مختلف تصویر شاخص استفاده شده بوده اکنون باید کاری کنید تا حذف شوند و فضای الکی اشغال نکنند.

برای اینکار چندین راه وجود دارد یکی از این روش ها این است که به پوشه آپلود تصاویر سایت تان مراجعه کنید و با زیر رو کردن پوشه های موجود تمام تصاویر شاخص را حذف کنید، تصاویری که نام شان شبیه به prodev-150*150.jpg باشد thumbnail هستند و باید حذف شوند مسلما این روش بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود چرا که اگر تعداد مطالبتان زیاد باشد باید زمان بسیار زیادی را برای حذف دستی آنها بگذارید.

اما روش آسانتری نیز وجود دارد و آن استفاده از تکه کدی در فایل فانکشن functions.php پوسته تان است. کد زیر را بین تگهای باز و بسته php در فانکشن قالب وردپرس تان قرار دهید.

<?php
global $wpdb;
$attachments = $wpdb->get_results( "
SELECT *
FROM $wpdb->postmeta
WHERE meta_key = '_thumbnail_id'
" );
foreach ( $attachments as $attachment ) {
wp_delete_attachment( $attachment->meta_value, true );
}
$wpdb->query( "
DELETE FROM $wpdb->postmeta
WHERE meta_key = '_thumbnail_id'
" );
?>

 این تکه کد با استفاده از دستور select در mysql تمام تصاویر شاخص را انتخاب کرده و حذفشان می کند به همین راحتی! اما نکته ای که باید آن را رعایت کنید این است که بعد از قرار دادن کد در functions.php پوسته تان و ذخیره آن بلافاصله کد را حذف کنید زیرا اگر کد باقی بماند مانع ایجاد تصاویر شاخص می شود.

کد بالا تنها تصاویر شاخص وردپرس را حذف می کند و کاری با تصاویر اصلی ندارد پس جای نگرانی برای از بین رفتن تصاویر اصلی نیست.

درباره نویسنده

سامان

فارغ التحصیل کارشناسی نرم افزار، علاقه مند به برنامه نویسی، طراحی وب، تکنولوژی های نوین، یادگیری و فیلم

مشاهده تمام مقالات