این ماه فقط بچه‌ها نبودند که به مدرسه برگشتند. کارآفرین های زیادی هم به سر کلاس درس برگشته‌اند و چیزهای زیادی می‌آموزند.

کایل ینسن، مدیر برنامه‌های کارآفرینی دانشکده مدیریت ییل می‌گوید :

کارآفرین های زیادی را دیده است که بعد از شروع یک کسب‌وکار به دانشگاه بازگشته‌اند تا آموزش رسمی‌ای که کم داشتند را به دست بیاورند. حتی باتجربه‌ ترین کارآفرین ها هم می‌توانند از آموخته‌های کلاس درس بهره زیادی ببرند.

یک کارآفرینِ همه‌چیزبلد بشوید

ینسن می‌گوید بازگشت به دانشگاه نه فقط درک بهتری از زمینه کسب‌وکار کارآفرین به او می‌دهد، بلکه به درک بهتر خود فن کارآفرینی هم کمک می‌کند. «کار ما این است که نقطه‌های دانش آنها را به هم وصل کنیم و یک شکل یکپارچه بسازیم.» کارآفرین کلاس درس را در حالی ترک می‌کند که بهتر می‌تواند از تجربیات گذشته خودش نتیجه‌گیری کند و با بینش جدیدی که یافته می‌تواند کسب‌وکارش را رشد بدهد.

مایک کمپبل مدیرعامل Iron Lot یک شرکت فروش و صادرات تجهیزات سنگین پاییز سال قبل، هفت سال بعد از تاسیس شرکتش، تصمیم گرفت به دانشگاه برگردد تا مدرک کارشناسی کارآفرینی از دانشگاه آنلاین Liberty دریافت کند. «آموزش رسمی برای کارآفرین دارایی بزرگی است. هم دانش عملی‌اش را بالاتر می‌برد، و هم الهام‌بخش ایده‌ است و ایده‌ها را صیقل می‌دهد.»

دانش فنی کسب کنید

گرفتن مدرک کارآفرینی به کمپبل کمک کرده که درک بهتری از کسب‌وکار، فرایند حسابداری، مدیریت موجودی، قیمت‌گذاری، و توافقنامه‌های تجارت بین‌الملل پیدا کند. کلاس‌های اقتصاد درکش از اقتصاد جهانی را عمیق‌تر کرده و پایه‌ی قوی‌تری برایش ساخته تا بتواند قیمت‌گذاری و رقابت را بهتر بفهمد، که در نتیجه آن توانسته با تغییر در سیاست قیمت‌گذاری شرکتش به سود بالاتری برسد.

مهارت‌ها را تقویت کنید

دانشگاه می‌تواند به کارآفرین کمک کند تا مهارت‌هایش را بهبود بدهد و منفعت بیشتری به کسب‌وکارش برساند. پروژه‌های نویسندگی دانشگاه به کمپبل کمک کرد که مهارت‌های ارتباطی‌اش را تقویت کند و رابطه بهتری با مشتری برقرار کند.

از همتایانتان یاد بگیرید

دانشگاه چشم کارآفرین را باز می‌کند. همکلاس‌ها و استادها می‌توانند راهنمایی و بینش جدیدی به کارآفرین بدهند که در جای دیگر به سختی می‌شود گیر آورد.

فرصتی برای بازسازی

برای کمپبل، برگشتن به دانشگاه بخش مهمی از فرایند بازسازی شرکتش بود. شرکت بعد از رکود به مشکلاتی برخورده بود مشخص بود که برای حفظ کار لازم است تغییراتی در آن داده شود.

منبع : فرانش

درباره نویسنده

سامان

فارغ التحصیل کارشناسی نرم افزار، علاقه مند به برنامه نویسی، طراحی وب، تکنولوژی های نوین، یادگیری و فیلم

مشاهده تمام مقالات